środa, 25 czerwca 2014

Kremowe lody poziomkowe

Wiem, że sorbety są zdrowsze i mniej kaloryczne od lodów kremowych. Ale (moim zdaniem, podkreślam!) na pewno są też mniej smaczne. Gdy więc pojawił się w mojej głowie pomysł zrobienia lodów poziomkowych, oczywiste było dla mnie, że będą to puszyste lody na śmietanie i żółtkach. Trzeba jednak zaznaczyć, że poziomki stanowią sporą część ich masy, także jadłam je bez wyrzutów sumienia ;)





Składniki:
  • 250 ml śmietany kremówki
  • 100 ml mleka
  • 4 żółtka
  • 80 g cukru
  • 300 g poziomek

Wykonanie:

Śmietanę razem z mlekiem i cukrem podgrzewamy w rondlu, aż cukier się rozpuści.
Żółtka ubijamy długo na puszystą, białą masę. Dodajemy do rondla ze śmietaną i podgrzewamy ciągle mieszając, aż masa zgęstnieje. Należy uważać, żeby nie doprowadzić do zagotowania, bo wtedy masa się zwarzy! Jeśli macie termometr cukierniczy, podgrzewajcie do temperatury 75 stopni C.

Gdy masa wystygnie wkładamy ją na kilka godzin do lodówki. Po tym czasie miksujemy ją w blenderze razem z poziomkami. Szczęśliwi posiadacze maszyny do lodów uruchamiają maszynę i wlewają do niej poziomkową masę postępując zgodnie z instrukcją. Nieposiadający maszyny przekładają masę do pojemnika i odstawiają do zamrażarki. Kilka razy co pół godziny należy masę wyjąć i zmiksować, aby zapobiec powstawaniu kryształków lodu.


Akcja lodowa 2014
Lody, lody dla ochłody

2 komentarze:

  1. Pychota.
    Zapraszam do mojej akcji Lody, lody dla ochłody na Mikserze.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie, właśnie zgłosiłam przepis do akcji :)
      Pozdrawiam!

      Usuń